Baas van de dag!

Baas van de dag!

Leestijd: 3 minuten

Vandaag is de dag van de baas. De ideale baas heeft vooral veel interesse in de carrièreontwikkeling van zijn of haar werknemers. Dat zegt 70% van de medewerkers in ieder geval.

Dus… Is jouw baas ook altijd druk druk druk? En ben jij benieuwd hoe zo’n bomvolle dag gaat? Wat er allemaal bij komt kijken? Zo zou een dag van de ideale baas er zomaar eens uit kunnen zien.

07.15 uur: mail en agenda – Na je ontbijtje check je even snel je mail. Zijn al je klanten en medewerkers happy? Dingen die direct je aandacht behoeven? Wat staat er in je agenda?

08.00 uur: onderweg – Vanuit de auto bel je even snel met de HR-manager of secretaresse, ter voorbereiding op het overleg van later op de ochtend.

10.30 uur: overleg over arbeidsvoorwaarden – Wat maakt je werknemers gelukkig? Waar haken mensen op aan bij hun sollicitatie en kloppen de vervoers- en pensioenregelingen nog?

11.15 uur: waarderingsgesprekken – Het einde van het jaar nadert dus het is weer tijd voor de eerste waarderingsgesprekken. Waar willen je werknemers heen? Wat kun jij ze bieden en hoe kun jij ze daarbij helpen? Belangrijke gesprekken dus.

13.00 uur: lunch met de klant – Tijdens de lunch evalueer je met een grote klant het afgelopen jaar. Hoe is het gegaan? Zijn er dingen die nog beter kunnen in het komende jaar? Je zorgt dat de band nog steviger wordt en de klant gelukkig wegloopt bij dit gesprek.

14.00 uur: afspraak met sportschool – Gezonde werknemers zijn blije werknemers, dus daar wil jij ze bij helpen. Je hebt een afspraak met de sportschool om de hoek om te kijken naar een pakket wat jij je werknemers kan aanbieden voor het komende jaar.

15.00 uur: naar een congres – om op de hoogte te blijven van de laatste trends ben jij de rest van de middag te vinden op een congres. Daar zorg je dat je de laatste ontwikkelingen binnen jullie vakgebied kent en kijk je welke trainingen jij jouw personeel gaat laten volgen.

17.00 uur: netwerkborreltje – Je praat even na met wat gelijkgestemden op het congres. Wat doen zij om te zorgen dat klant en werknemer happy blijft? Jullie wisselen kort wat tips uit en daarna moet je er weer vandoor voor dat interview met het vakblad.

18.00 uur: interview op kantoor – Je bent precies op tijd weer op kantoor voor het interview dat gepland staat met het vakblad. Jullie bedrijf doet het fantastisch en staat in de top 10 beste bedrijven om te werken. Vol trots vertel je dat luisteren naar je medewerkers een van de belangrijkste ingrediënten voor dit succes is.

19.30 uur: eten – Je komt thuis eet wat en leest nog even snel je laatste mails door. Zijn er nog dingen die je nu moet oplossen of voorbereiden voor morgen? Na een uurtje klap jij je laptop dicht en geniet je nog even van een paar uurtjes welverdiende rust. Morgen weer een dag.

Zo’n dag klinkt bijna onmogelijk toch? Je ziet het, baas zijn is veel meer dan bepalen wat er gebeurt. Als baas ben jij dé persoon die zorgt dat iedereen zijn werk (met plezier) kan doen. Daar mogen wij best een beetje dankbaar voor zijn en waardering voor uitspreken op de dag van de baas.

Ben jij de baas van de dag?
Ben jij, na het lezen van dit artikel, benieuwd wat jouw baas precies doet? Vraag het ‘m eens. Of loop een dagje met hem of haar mee. Dat is voor jullie allebei ontzettend leuk en leerzaam. En haal vandaag een kopje koffie voor de baas, of een bloemetje, spreek je waardering uit. Een blije/dankbare werknemer zorgt voor een blije baas.

Lees ook

Thema's

Nieuwsbrief